vrijdag 11 mei 2012

Roeland is Berggids!

Eindelijk is het zover, ik ben Berggids!

Het heeft even geduurd: ruim 3 jaar opleiding en nog veel meer jaren voorbereiding. Maar het resultaat mag er zijn.

In het weekend van 28-29 april had ik mijn laatste examen: 2 dagen theorie aan de universiteit van München. In totaal werden we geëxamineerd op 11 verschillende vakken, zoals weer, lawinekunde, EHBO, oriëntering, materiaal, methodiek, etc. Het wraen twee lange warme dagen, met temperaturen van wel 28 graden! 

Afgelopen week, na 10 dagen in spanning te hebben gezeten, ontving ik eindelijk een bericht. De examens waren nagekeken en de uitslag was bekend: ik was geslaagd!

Nu mag ik me, met trots, de 7e actieve Nederlandse berggids noemen. En mezelf vertonen met het UIAGM logo op mijn borst...